Jeroen de Zwaan

‘Op alle vlakken winst behaald met dit team’

Door Jeroen de Zwaan

RENSWOUDE Voor het tweede jaar is Jeroen de Zwaan (34) de trainer van het eerste elftal van Renswoude en met succes. Onlangs vierde het team de titel van periodekampioen! En de ploeg van De Zwaan is zo te zien een nog verder stijgend pad opgegaan. Een profiel van deze trainer met ambitie. ,,Ik zou mezelf zeker omschrijven als een ambitieuze trainer die heel benaderbaar is. Dat we periodekampioen zijn geworden, is geweldig! En nu gaan we verder doorpakken”, zo klink het uit zijn mond. Scherpenzeler De Zwaan was negen jaar trainer bij Roda 46 in Leusden en daarna twee jaar bij de Merino’s in Veenendaal. Hij prijst zijn spelers: ,,Het zijn jongens die weten wat er gebeuren moet om te winnen en ze zullen waar nodig ook de leiding nemen. Ik verwacht ook volledige inzet van mezelf en het team onder het motto ‘goed is goed, slecht is slecht’. Daar voel ik me als trainer verantwoordelijk voor. En zo zien mijn stafleden dat ook”. Zijn missie voor de komende maanden is helder. ,,Doorgaan met wat we doen en dat vasthouden. We moeten doorgaan, ook nu we een eerste beloning binnen hebben in de vorm van het periodekampioenschap”. Waar valt nog te winnen? De Zwaan ziet kansen

in het maken van meer doelpunten. ,,We winnen wel, maar dat kan best wat royaler. Zeer weinig doelpunten tegen, maar we maken er zelf ook niet heel veel. We gaan nu focussen op het creëren van meer kansen”. In elf wedstrijden kreeg Renswoude acht doelpunten tegen. ,,Dat is super. We staan bovenaan nu in de competitie, maar dat is geen reden om het nu te laten versloffen”. Hij ziet op alle vlakken vooruitgang. ,,Ik ben tevreden over de ontwikkelingen, op alle vlakken zijn stappen gemaakt. En nu kijken we vooral verder. Het zou natuurlijk helemaal goed zijn voor Renswoude wanneer we weer in de competitie met clubs uit de buurt komen. Daar gaan we voor knokken”. Na dit seizoen zal De Zwaan afgelost worden als trainer. ,,Tot die tijd gaan we er met elkaar een mooi seizoen van maken!”, belooft hij.