Stamppotten op vrijwilligersavond

RENSWOUDE Donderdagavond was het gezellig druk in het sportcafé van Sporthal “De Hokhorst” waar voor de vrijwilligers van de Dorps Run Renswoude de jaarlijkse vrijwilligersavond werd gehouden. De organisatie van de Dorps Run Renswoude wil op deze manier de vrijwilligers die op die 1e zaterdag in november op de één of andere manier ingezet worden om de loop in goede banen te leiden bedanken voor die inzet. Bij de ingang van het sportcafé deelde beheerder Hans Veldhuizen enkele munten uit, die gebruikt konden worden om consumpties te gebruiken. Rond 18.00 uur arriveerden al diverse vrijwilligers.

Het was Jakob Germs, voorzitter van de organisatie van de Dorps Run Renswoude, die de avond opende en alle aanwezigen welkom heette. Hij merkte op dat de vrijwilligersmaaltijd inmiddels een goede traditie was geworden. Ook wees hij er op dat de Dorps Run Renswoude al 38 edities achter de rug heeft en dat er vrijwilligers zijn die al heel veel jaren meedraaien in de organisatie. Hij bedankte de vele vrijwilligers, die op tal van manieren inzetbaar zijn, voor hun medewerking. Hij sprak daarbij ook gelijk de hoop uit dat men ook dit jaar van de partij zou willen zijn. Terugkijkend op de loop van vorig jaar zei Germs: “Ondanks het niet direkt aantrekkelijke weer, waren de reacties toch erg positief. En ja, de bedrijvenloop die vorig jaar voor het eerst gehouden wordt, die krijgt een vervolg en dus kunnen bedrijven ook dit jaar weer deelnemen”. Hierna wenste hij iedereen een hele smakelijke en gezellige maaltijd toe. Op de tafels aan de kant van de ingang van het sportcafé, niet alleen borden, messen, vorken etc. maar ook schalen met andijviestamppot, zuurkool, hutspot, worst, gehaktballetjes, uiensoep etc. Hans Veldhuizen zorgden er voor dat één en ander in goede banen geleid werd. Al snel verschenen de eerste gegadigden en kon er even later gegeten worden. Het was duidelijk dat het allemaal goed in de smaak viel en tussen de bedrijven door was er natuurlijk nog tijd voor een praat en kwam ook de laatst gehouden Dorps Run Renswoude aan de orde. De maaltijd voor de vrijwilligers werd verzorgd door “De Kromme Hoek” uit Scherpenzeel.