Bibliotheek Renswoude

Boeiende bridge-clinic Bibliotheek op herhaling?

Algemeen

RENSWOUDE Op 12 april kwamen 7 deelnemers naar de bibliotheek om te horen wat bridge precies inhoudt. Jammer genoeg konden 2 aanmelders wegens ziekte niet aanwezig zijn. Na een gastvrij welkom door Esther van den Brink, vergezeld van een koffie koffie/thee, werd gestart met de presentatie door Ruud Verhoef, docent van de Nederlandse Bridge Bond. Op enthousiaste, humoristische wijze gaf Ruud de aanwezigen een kijkje in de wereld van bridge. Bridge is een bijzonder boeiend kaartspel, waarin door het bieden met elkaar wordt gecommuniceerd. Bridge is ook een sociaal gebeuren, want bridgen kan thuis met vrienden en kennissen, maar ook in clubverband voor de gezelligheid of in competitieverband. Daarnaast zijn er allerlei drives en zelfs bridgeweekenden en -vakanties. Ook niet geheel onbelangrijk, het schijnt dat bridgen helpt om scherp te blijven op later leeftijd.

Na de presentatie, werden de eerste spellen gespeeld op basis van Kwik Bridge, de methode waarop les wordt gegeven op scholen. De deelnemers gingen onwennig aan de slag, maar al snel werden ze gegrepen door het spel en werden diverse ronden gespeeld. De sfeer was ontspannen en gezellig, waardoor deze leerzame avond later eindigde dan was gepland.

Ruud heeft aangeboden graag na de zomervakantie nog een bridge-clinic te geven in Renswoude. Deze avond is op vrijdagavond 4 oktober a.s. U bent van harte welkom, heeft u interesse, dan kunt u zich nu al aanmelden bij de bibliotheek .